توکن سخت افزاری

admin
admin Not verified

عضو از آوریل 8, 2017

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :
اشتراک‌گذاری:

جزئیات آگهی

  • Ad ID: 4409

  • اضافه شده: آگوست 23, 2017

  • بازدیدها: 1348

توضیحات

توکن سخت افزاری

توکن

توکن سخت افزاری : توکن امنیتی، سخت افزار کوچکی است که برای ورود کاربر به سامانه به کار می رود. برخی از توکن های امنیتی هم به صورت نرم افزاری و هم به صورت سخت افزاری در دسترس هستند. در واقع می توان گفت توکن یک دستگاه فیزیکی است که در اختیار کاربرانی که مجاز به استفاده از سامانه هستند قرار می گیرد تا به راحتی بتوانند هویت کاربر را توسط یک سیستم کامپیوتری نشان دهد و کاربران مجاز به سیستم یا سامانه وارد شوند.

برخی از توکن ها دارای کلیدهای رمز نگاری ( امضای دیجیتال ) هستند و اطلاعات را مثل یک اثر انگشت در حافظه ذخیره میکنند.

توکن یک دستگاه  اگر شخصی به این دو نشانه توجه کند درمیابد که از نظر ساختاری یکسان به نظر می رسند. اما در واقعیت اینگونه نیست و آن دو در توابع تفاوت هایی را دارند. از توکن های سخت افزاری می توان برای برقراری ارتباط امن بین سازمانی استفاده نمود. علاوه برآن برای هویت شناسی پرسنل و کاربرد دستی استفاده می شود. علاوه بر آن در تجارت و دولت الکترونیک کاربرد دارد.

در واقع می توان گفت توکن یک دستگاه امنیتی است که برای تولید رمز های یک بار مصرف طراحی شده است به همین علت به آنها   OTP (مخفف One Time Password) نیز گفته می شود.

از این وسیله یا دستگاه زمانی استفاده می کنیم که کاربران نیاز دارند با امنیت بسیار بالایی وارد یک سامانه بشوند و یا حتی خود آنها از امضاء دیجیتال تولید شده مطلع نباشند تا مورد حمله هکر ها قرار نگیرند و یا اگر مورد حمله هکر ها قرار گرفتند این عمل کاملا موقت بوده و برای دفعات بعدی این عمل امکان پذیر نباشد.

در واقع می توان گفت توکن سخت افزاری ،یک ماژول امنیتی سخت افزاری (HSM ) است که توسط یک پردازنده اختصاصی رمزگذاری به طور خاص برای حفاظت از چرخه عمر کلیدی کلید طراحی شده است. ماژول های امنیتی سخت افزار به عنوان لنگرهای اعتماد عمل می کنند که از طریق مدیریت ایمن، پردازش و ذخیره کلید های رمزنگاری در یک دستگاه مقاوم است که در برابر آسیب پذیری محافظت می کند که زیرساخت های رمزنگاری برخی از سازمان های محرمانه ترین سازمان را در جهان محافظت می کند.

توکن سخت افزاری

توکن سخت افزاری

ماژول سخت افزاری

چرا از ماژول های سخت افزاری استفاده می کنیم؟

شركتها برای محافظت از تراكنش ها، هویت ها و برنامه های کاربردی به منظور محافظت از تراكنش ها، هویت ها و برنامه های کاربردی اقدام می كنند، زیرا شركت های HSM در حفظ كلیدهای رمزنگاری و ارائه رمزنگاری، رمزگشایی، احراز هویت و خدمات امضای دیجیتال برای طیف وسیعی از برنامه ها برترند.

ماژول های امنیت سخت افزاری با بالاترین سطح امنیتی، همواره ذخیره کلید های رمزنگاری در سخت افزار را ارائه می دهند. علاوه بر آن یک پایه رمزنگاری امن را فراهم می کند، زیرا کلید ها هرگز از سیستم عامل های مقاوم در برابر نفوذ، ظاهرا قابل اعتماد نیستند استفاده نمی کنند. از آنجایی که تمام عملیات رمزنگاری که رخ می دهد، کنترل دسترسی قوی از کاربران غیر مجاز برای دسترسی به مواد رمزنگاری حساس جلوگیری می کند. علاوه بر این، انجام عملیاتی را به آسانی امکان پذیر می سازد و برای پارتیشن بندی، گزارش دهی و نظارت سریع و آسان رمزنگاری شده یک پارچه شده است.

ماژول های سخت افزاری به الزامات طراحی دقیق احترام می گذارند و از طریق تست دقیق تست محصول منتقل می شوند و به دنبال آزمایش های کاربردی در دنیای واقعی برای تأیید امنیت و یکپارچگی هر دستگاهی را دارا هستند.

 ماژول های امنیتی الزامات انطباق با راه حل های امضاهای دیجیتال، ذخیره سازی کلید سخت افزاری، شتاب تراکنش، امضای گواهینامه، کد و یا امضای سند، تولید کلید های فله، رمزگذاری داده ها و بیش از آن ارائه می شود.

    ماژول های سخت افزاری زمانی که تولید می شوند، همیشه در برابر نفوذ مقاوم هستند، علاوه بر آن قابل اعتماد نیز هستند و با ارائه قوی ترین سطوح کنترل دسترسی مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید،  پارتیشن ها را با یک دفتر اختصاصی امنیتی برای هر پارتیشن ایجاد کنید و از طریق جداسازی کلید مدیریت جدا شوید.

ماژول های سخت افزاری موجود در طیف گسترده ای از عوامل شکل دهنده قابل استفاده می باشند و از گزینه های عملکرد، کلیدهای رمزنگاری مورد استفاده برای امنیت معاملات، برنامه ها و داده های حساس را محافظت می کند.

این ماژول ها به یک شبکه متصل هستند که محافظت از کلید های رمزگذاری شده توسط برنامه های کاربردی است که در محیط های داخلی، مجازی و ابر را محافظت می کند. ماژول های سخت افزاری سریعترین و امن ترین ماژل های موجود در بازار هستند که شما با استفاده از برنامه های چندگانه یا واحدهای تجاری برای به اشتراک گذاشتن یک پلت فرم مشترک می توانید ، بازده سرمایه خود را افزایش دهید. ماژول های سخت افزاری از کلید رمزنگاری محافظت می کند و عملیات رمزنگاری حساس را سرعت می بخشد. راه حل ایده آل برای کارهای اختصاصی و موارد استفاده امنیتی می باشند.

 

آدرس : تهران، میدان سپاه، خیابان خواجه نصیرالدین

       شرقی، کوچه غزنوی، پلاک ۲، طبقه سوم

 

آگهی های مرتبط