مشاوره زوج درمانی

admin
admin Not verified

عضو از آوریل 8, 2017

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :
اشتراک‌گذاری:

جزئیات آگهی

  • Ad ID: 4455

  • اضافه شده: آگوست 23, 2017

  • بازدیدها: 576

توضیحات

مشاوره زوج درمانی

مشاوره زوج درمانی یا همان مشاوره بعد از ازدواج به بررسی مشکلات زوجین میپردازد.این مشاور به نوعی وصل کننده 2طرف محسوب میشود نه اینکه هریک را جداگانه بررسی کند.

زمانی وجود یک مشاوره زوج درمانی اهمیت میابد که زوج به مشکل اساسی در روابط زناشویی برخورد کنند که نشانه های آن:

متوقف شدن مکالمه

متوقف شدن رابطه جنسی یا اختلال در آن

از بین رفتن احترام

و…

اینها باعث میشود خانواده که زمانی کانون آرامش ومحبت ونقطه کسب اعتماد به نفس بود به محیطی منفور وبه دور از صفا وصمیمیت تبدیل شود .

در این مرحله زوج باید نزد یک مشاوره زوجی بروند ومشکل خود را ریشه یابی کنند چه بسا بتوان با کمی تامل وتعقل این مشکل را به راحتی حل کرد وجلوی وقوع یک جدایی تلخ را بگیرند.

مشاوره زوج درمانی نقش حیاتی را در زمان درگیری زوجین ایفا میکنند.

آسیب دیدن روابط زوجین در این زمانه که سرشار از مشکلات وتنش هاست چندان هم دور از انتظار نیست.این جاست که نوع تربیت اولیه وخانوادگی نمایان میشود.ممکن است یکی از طرفین سرخورده شود واعتماد به نفس خود را از دست بدهد ویا وجود این مشکل را مقطعی بداند وبه راحتی از پس از آن برآید.

مشاوره زوج درمانی :زمانی یک رابطه زناشویی به ناامیدی وانزوا میرسد که زوجین بنا بردلایلی از قبیل فرزند ویا حفظ آبرو سعی کنند در کنار همدیگر این مسیر را ادامه دهند که در این صورت احساسات وهیجانات که به زندگی رنگ ولعاب میبخشد جای خود را به رابطه ای سرد وبی روح میدهد.این زمان است که یک مشاور کاردان وآگاه با بررسی موشکافانه ودقیق میتواند به بهبود این رابطه کمک کند.

حال این سوال مطرح میشود که بهترین زمان برای مشاوره زوجی چه زمانی است؟

زمانی که اعتماد به طور کامل بین طرفین از بین رفته وجای خود را به سوء ظن وتردید بدهد.

بررسی وصحبت در مورد مشکل وتنش ها بیشتر باعث سردرگمی ودعواودرگیری شود

زمانیکه که زوجین به این نتیجه برسند که باید ازهم جدا شوند که این کار دراسلام بسیار ناپسند وزشت است.

زمانیکه شوروهیجان به طور کل از بین رفته باشد ورابطه جنسی صرفا بعنوان یک تکلیف انجام شود بدون هیچگونه شادی ونشاط

مشاوره

در تمام مدت که دوطرف در کنار همدیگر هستند مشغول دعوا ودرگیری ونزاع باشند.

درمان هم زمان زوجین زمانی صورت میگیرد که تری وخشونت تمام فضای خانواده را درگرفته باشد ولی در غیراینصورت نیازی به مداوای همزمان آن ها نیست.

مشاوره زوج درمانی :یکی از فاکتورهای لازم جهت مدیریت کردن یک رابطه حفظ خونسردی ومدیریت مشکلات است.البته ناگفته نماند که وجود نزاع ودرگیری جزء جدانشدنی رابطه زناشویی است ولی زوج های موفق به خوبی از پس مدیریت مشکلاتشان برمیایند.

یکی از مواردی که باید در جلسات زوج درمانی رعایت شود کوتاه بودن تعداد جلسات است.چون زوج درمانی نیازمند حضور همه اعضای خانواده در جلسه است وزیادبودن تعداد جلسات باعث کاهش کارایی زوج درمانی میشود.

اصلی ترین مشکلی که در جلسات زوج درمانی بیان میشود این است که یکی از طرفین خواسته یا ناخواسته در انجام وظیفه خود نسبت به همسر خود کوتاهی کند.در اکثر موارد این کوتاهی از عدم آگاهی افراد نشات میگیرد یا در گذر زمان به نادیده گرفته میشود یا به دست فراموشی سپرده میشود.

مشاوره زوج درمانی

مشاوره زوج درمانی

گاهی مشکلات رابطه زناشویی ریشه در گذشته افراد دارد.اغلب افراد با طرز فکر وپیشینه ای از زندگی قبل وارد رابطه جدید میشوند واین شرایط دوباره زنده میشوند.

مشاوره زوج درمانی :گاهی اوقات درزندگی زناشویی طرفین به مشکل یا تنشی برخورد میکنند که درزندگی گذشته نیز با آن برخورد کرده بودند وحل نشده آن را رها کردند ولی حال در موقعیت جدید از پس از برنمیایند واین خود باعث ایجاد اختلاف ودرگیری سنگین وشدید میشود.

هنر یک مشاور زوجی زبده این جاست که با بررسی این مشکلات وشناسایی راه حل های ناکارآمد میتواند زوجین را راهنمایی سودمند کند وبا ارائه راهکارهای مناسب وایده آل مشکلات وتنش های آن ها را به نحو احسن حل کند.

حال میخواهیم فرآیند زوج درمانی را به شکل تخصصی بررسی کنیم

مرحله اول:بررسی درگیری

مشاوره زوج درمانی :معمولا چند جلسه ابتدایی پیرامون شناخت وبررسی علت دعوا ودرگیری میگذرد.اینکه فضا ومحیط زندگی چگونه است یا چه مسائل وحرفایی شروع کننده درگیری است.یک زوج درمان با یک مصاحبه تخصصی میتواند این شرایط را شناسایی کند.

اگر کمی بر روی دعواونزاع زوجین توجه کنیم متوجه میشویم که کل درگیری های آن ها روی یک محور خاص در جریان است وفقط در شرایط وموقعیت های گوناگون رنگ ولعاب آن تغییر میکند.

مرحله دوم:بررسی اطلاعات

هریک از طرفین باید در سه زمینه زیر اطلاعات خودرا بازگو کنند

1.اطلاعات مربوط به محتوای درگیری

2.اطلاعات مربوط به ویژگی های شخصیتی خود

3.اطلاعات مربوط به زندگی خانوادگی خود

مرحل سوم:بررسی وجوه درگیری

مشاوره زوج درمانی :در این مرحله با کمک مشاور هریک از طرفین با کاوش درون خود افکار وایده های پنهان ومخفی خود را بازگو میکنند وبا یک سازمان دهی ،آن هارا در یک راستا قرار میدهند.

در این مرحله متوجه میشویم که چه چیزهایی باعث آزار طرف مقابل میشود وسعی میکنیم از انجام آن ها ممانعت کنیم

آدرس : تهران، میدان سپاه، خیابان خواجه نصیرالدین

       شرقی، کوچه غزنوی، پلاک ۲، طبقه سوم

 

آگهی های مرتبط