معرفی کتاب موج سوم

admin
admin Not verified

عضو از آوریل 8, 2017

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :
اشتراک‌گذاری:

جزئیات آگهی

  • Ad ID: 4246

  • اضافه شده: آگوست 12, 2017

  • بازدیدها: 1029

توضیحات

معرفی کتاب موج سوم

معرفی کتاب

معرفی کتاب موج سوم ، اثر الوین تافلر نویسنده کبیر آمریکایی است که با تفکرات زیبا و قلم قدرتمند خود و البته دید وسیعی که از گذشته داشته این کتاب را به رشته تحریر در آورده است.

او در این کتاب زمان گذشته، حال و آینده را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد و از فن آوری ها و تغییرات کلیدی در جهان صحبت می کند.

تافلر در موج سوم با بیان کردن مثال هایی جامع به زیبایی حوادث و مسائل را مورد بررسی قرار می دهد و به نحوی این کار را انجام می دهد که هر فرد متفکری وادار به تفکر شود و در روابط انسانی تجدید نظر کند.

آلوین تافلر در این کتاب سبک زندگی در آینده را مطرح می کند که چگونه سبک زندگی، تجارت و ارتباطات بر پایه نیازها در چارچوب فن آوری قرار می گیرد.

در موج سوم، سه موج تغییرات که سبب دگرگونی زندگی انسان ها شده است بیان می شود.

موج سوم آلوین تافلر

معرفی کتاب موج سوم : موج اول کشاورزی است که سبب شد انسان ها یکجا نشین شوند و در مکان هایی مشخص سکونت جویند و از شکارچی بودن خارج شوند و به کشت در مزارع روی آورند.

این موج باعث شد دیگر انسان ها برای زندگی و امرار معاش مدام در حال تلاش و جست و جو نباشند و ثبات و امنیت را برای آن ها به ارمغان اورد.

معرفی کتاب موج سوم : موج دوم صنعت و انقلاب صنعتی می باشد که تحول عظیم دیگری را رقم زد. انسان ها در این موج به سمت فعالیت های تولیدی رفته و یاد گرفتند چگونه از نیروی کار بصورت بهینه استفاده کرده و این نیرو را سازماندهی کنند.

نتیجه این موج رفاه و سعادت برای کشورهایی شد که توانستند به خوبی از پس این تغییرات بر بیایند و سوار بر این موج شوند. مهمترین ویژگی این موج آن است که انسان ها فهمیدند چگونه از مواد اولیه و خام بصورت انبوه استفاده کنند.

معرفی کتاب موج سوم : موج سوم در نظر آلوین تافلر، اطلاعات می باشد

پس از گذراندن موج صنعتی، دیگر اطلاعات است که کاربرد دارد و سبب قدرت می شود.

تافلر در این موج از تغییرات غیر عادی و غیر قابل پیش بینی صحبت می کند و نقش تکنولوژی و بیوتکنولوژی را در اقتصاد، پیشرفت و قدرت کشور ها را مطرح می کند.

هم اکنون این تغییرات به خوبی می توان مشاهده کرد. تغییر در نوع فعالیت های اقتصادی و نوع بازاریابی، روی کار آمدن تکنولوژی در تمامی کسب و کارها همگی تایید کننده نظریه های آلوین تافلر می باشد.

این کتاب در سال 1970 نوشته شده است و در ایران با ترجمه شهیندخت خوارزمی به مردم معرفی شد که مردم استقبال خوبی از این کتاب داشتند.

 

 

 

آگهی های مرتبط