نقش فرهنگ در بازاریابی

admin
admin Not verified

عضو از آوریل 8, 2017

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :
اشتراک‌گذاری:

جزئیات آگهی

  • Ad ID: 4737

  • اضافه شده: سپتامبر 12, 2017

  • بازدیدها: 1584

توضیحات

نقش فرهنگ در بازاریابی

بررسی نقش گسترده فرهنگ در بازاریابی

نقش فرهنگ در بازاریابی : فرهنگ در بازاریابی نقش بسیار اساسی دارد و بازاریابی فرهنگی یک موضوع ساده نیست.

در عصر حاضر نقش فرهنگ در بازاریابی بسیار حائز اهمیت شده است.

فرهنگ چیست ؟

به راحتی نمی توان این سوال فلسفی را پاسخ داد و فرهنگ در جوامع مختلف تعاریف متفاوتی ممکن است داشته باشد. یا حتی امکان دارد به مرور زمان ارزش های فرهنگی دچار تغییر شود.

بطور کلی مجموعه ای از دانش، باور، اخلاق، آداب و رسوم، علاقه، استعداد و هنر و عادت های یک فرد، فرهنگ او را تشکیل می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازاریابی و توسعه کسب و کار می توانید با ما تماس بگیرید یا از مطالب دیگر سایت در حوزه توسعه کسب و کار استفاده کنید. (کلیک کنید)

با پدیده هایی همچون ازدواج، ورود به دانشگاه، مهاجرت، پیشرفت تکنولوژی، فرهنگ افراد ممکن است دستخوش تغییرات شود و با فرهنگ های دیگری درامیزد.

به همین دلایل سرعت تغییر فرهنگ به خصوص در قرن 21 در حال افزایش می باشد.

ارتباط فرهنگ و بازاریابی

نقش فرهنگ در بازاریابی : یک بازاریاب حرفه ای با شناخت و بررسی فرهنگ در جامعه می تواند ارتباط بهتری با مشتریان برقرار کند و با آن ها تعامل کند. در نتیجه کسب و کارش گسترش یافته و به موفقیت می رسد.

کارآفرینان و بازاریابانی که نقش فرهنگ را در کارشان در نظر نگیرند، موفقیتشان بسیار سخت و حتی ناممکن است. چرا؟

در گذشته هدف از بازاریابی و ارتباط با مشتری، صرفا یک معامله و تجارت بود و جنبه ی دیگری نداشت. اما رقابتی شدن کسب و کارها موجب شده است که تغییرات عمده ای در بازاریابی رخ دهد.

یکی از این تغییرات، برقراری ارتباط بلند مدت با مشتریان است و سازمان های موفق تلاش می کنند تا همیشه مشتریان خود را حفظ کنند و صرفا به یک خرید و فروش فکر نکنند.

این برقراری ارتباط طولانی در صورتی اجرایی می شود که بازاریاب توجه ویژه ای به فرهنگ مشتریان داشته باشد.

نقش فرهنگ در بازاریابی : در اصل توجه به فرهنگ زمینه ای را برای شما فراهم می کند که بتوانید کسب و کاری را برای خود راه اندازی کنید یا فعالیت اقتصادی خود را گسترش دهید.

آقای Rob Fields یکی از فعالان در حوزه کسب و کار و بازاریابی اعتقاد دارد که برندها هیچگاه با مشتریان ارتباط مستقیم برقرار نمی کنند، بلکه این ارتباط همیشگی که میان آن ها است از طریق فرهنگ ایجاد شده است. به همین علت هیچگاه نباید استراتژی های فرهنگی در بازاریابی نادیده گرفته شود.

 

آگهی های مرتبط