جزئیات آگهی

  • Ad ID: 9785

  • اضافه شده: می 12, 2020

  • شرایط:

  • موقعیت مکانی : ایران

  • استان: تهران

  • بازدیدها: 1652

توضیحات

تولید انواع دستگاه ها و ماشین آلات صنعت برودت از جمله کندانسور هوایی و برج خنک کننده با بالاترین سطح کیفیت . تامین کننده و تولیدکننده انواع قطعات جانبی دستگاه های صنعتی همانند کویل – پکینگ – قطره گیر و آب پخش کن و نازلهای پاششی – تولیدکننده انواع کویلهای سرمایشی و گرمایشی – انواع اگزاست فن سانتریفوژ – هواکشهای مکنده و دمنده

  • نشانی:

    دفتر فروش مرکزی : تهران – بزرگراه رسالت – بلوار دکتر آیت – نبش زمرد غربی

    کارخانه : شهریار – شهرک صنعتی فردوسیه ۱۰

  • پست الکترونیکی:  dama.goostar@gmail.com

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۳۰۷۹۸۱ – ۰۹۱۲۹۷۳۶۵۷۲ 

شرکت دما گستر تولید کننده برج خنک کننده

برج خنک کننده (Cooling Tower) دستگاه خنک کاری آب تا دماهای پایین به شمار می‌آید که با ایجاد ارتباط بین دو سیال( آب گرم و هوای خنک) سبب خنک تر شدن آب می شود. برج‌ خنک کاری با توجه به نوعیت سیال درگردش در دسته بندی انواع متنوعی تقسیم می‌شود که رایج ترین انواع برج خنک کن عبارتند از: کولینگ تاور آب، برج خنک کن‌ روغن و برج خنک کاری اسید که در این قسمت بیشتر تلاش شده است که به شرح مفصلی از انواع برج خنک کننده آب بپردازیم.

لازم به ذکر است قالباً به منظور خنک کاری سیالات دیگر به جز آب (روغن یا اسید) بیشتر از انواع کولینگ تاور مداربسته به صورت تماماً هواخنک(خشک) و یا ترکیبی از سیکل هوا خنک و آب خنک(برج خنک کن ترکیبی) استفاده می‌شود. برج خنک کن با توجه به نوعیت روش خنک کاری آب، زاویه ورود جریان هوای تازه به داخل و شکل ظاهری به دسته‌بندی های متفاوتی تقسیم می‌شود که در تصویر زیر چارت کامل انواع برج خنک کن یا کولینگ تاور را مشاهده می‌نمایید.

آب بهترین سیال در جذب انرژی گرما از تجهیزات صنعتی می باشد. آب در گذر از کندانسور(قسمت سرد کننده هر موتور یا دستگاه صنعتی مشابه رادیاتور خودرو) با دریافت گرما دچار افزایش نسبی دما می گردد. برج خنک کننده مرحله دوم از یک سیکل خنک‌کاری محسوب می شود و وظیفه تنظیم دمای آب به حالت اول را برعهده دارد. در برج خنک کننده میزان معینی آب با ورود به دستگاه در یک تماس و تقابل با هوا با کاهش دمای معینی مواجه می شود و به همین دلیل میزان افت دما و میزان آب ورودی به برج خنک کننده دو پارامتر اصلی در تعیین ظرفیت خنک کاری می باشد.

تعریف ساده برج خنک کن

برج خنک کن در واقع نوعی خنک‌کننده تبخیری محسوب می‌شود که با ایجاد رطوبت زیاد در هوا سبب افزایش رطوبت نسبی و کاهش دمای هوا و در نتیجه سبب خنک‌شدن سیال آب می‌شود. کارکرد برج‌خنک‌کننده عکس عملکرد کولر‌ تبخیری می‌باشد. کولرهای تبخیری با پاشش آب سبب خنک شدن هوا می‌شوند و برج‌های خنک کاری با گردش هوای اشباع سبب خنک‌تر گشتن آب می‌شوند.

در یک برج خنک کاری برای تبادل گرما بین آب و هوا عموما از پوشال‌ها یا پرکن‌هایی جهت ایجاد سطح استفاده می‌شود که سطوح خنک کننده یا پکینگ نام دارد. در واقع پکینگ برج خنک کننده یک مبدل بزرگ صنعتی بین سیال هوا و آب به حساب می‌آید که دلیل اصلی افت دما در کولینگ تاور نیز قلمداد می شود. در برخی از نمونه ها در برج خنک‌کننده از لوله‌های باریک فلزی جهت ایجاد تبادل انرژی بین آب و هوا استفاده می‌شود و آب در یک چرخه بسته درواقع خنک تر خواهد شد.

روش برج خنک کننده در تبادل انرژی گرمایی

برج خنک کن یا برج سردکننده در علوم انتقال حرارت نوعی تبدیل‌کننده انرژی حرارتی به شمار می‌آید. کولینگ تاور وظیفه انتقال گرمای مازاد یک چرخه صنعتی (Qc) به محیط اطراف را بر عهده دارد. طبق اصول ترمودینامیک در برج خنک کن، گاهی ممکن است این تجهیز با ایجاد یک سطح تبادل حرارت وسیع در یک سامانه باز (Open Cycle) توسط بکارگیری سطوح پوشالی (پدهای سلولزی) یا پکینگ مدیا (Packing) سبب کاهش دمای آب گردد و گاه این امکان وجود دارد که سطوح تبادل گرما به صورت کویل(Coil) یا شبکه‌ای از لوله‌های باریک سبب تماس بین دو سیال آب و هوا گردد.

در نتیجه تماس بین دو سیال آب و هوا گرمای موجود در آب گرم به هوای خشک و سرد انتقال می یابد. با انتقال گرما از آب دمای آب دچار کاهش می شود و به منظور خنک سازی سایر دستگاه‌های صنعتی به بخش کندانسور این تجهیزات هدایت می‌گردد.

انرژی حرارتی دفع شده در برج خنک‌کننده به محیط اطراف سبب سرد‌ شدن سیال خنک کاری می‌شود و از این جهت برج‌ خنک‌کن را نوعی سردکن صنعتی نیز قلمداد می‌کنند. انتقال انرژی در برج خنک کننده از طریق گرمای نهان تبخیر سیال خنک کاری صورت می‌پذیرد و از این رو درصد‌ کمی از حجم در گردش سیال تبخیر‌ شده وارد هوای محیط بیرون می‌شود. سیال خنک‌کاری باید درگردش خود در یک سیکل گرمازا و در عبور از برج‌خنک‌کننده توانایی دریافت میزان قابل توجهی از انرژی را دارا باشد.

در واقع توانایی دریافت انرژی در سیال خنک‌کاری تحت عنوان ظرفیت‌گرمایشی‌ویژه مطرح می‌باشد که بهترین سیال در خنک‌کنندگی یک چرخه‌صنعتی آب می‌باشد. انتقال جرمی بخارات حاصل از تبخیر در برج‌خنک‌کننده در صورتی که سیال در گردش از نوع آب باشد سبب افزایش رطوبت‌نسبی محیط اطراف و تشکیل مه می‌شود.در نتیجه توصیه می‌گردد برج‌خنک‌کننده در محیط بیرون(Outdoor) نصب گردد تا هوای داخل محیط قرارگیری به مرور زمان اشباع نشود و راندمان نهایی (Efficiently) افت نداشته باشد.

  • نشانی:

    دفتر فروش مرکزی : تهران – بزرگراه رسالت – بلوار دکتر آیت – نبش زمرد غربی

    کارخانه : شهریار – شهرک صنعتی فردوسیه ۱۰

  • پست الکترونیکی:  dama.goostar@gmail.com

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۳۰۷۹۸۱ – ۰۹۱۲۹۷۳۶۵۷۲

  • دورنگار: ۰۲۱۸۹۷۸۶۹۶۴

  • ساعات کاری: ۸ صبح الی ۵ بعد از ظهر

دیدگاه

پیام بگذارید

Your email address will not be published. Required fields are marked. *

با موفقیت! با تشکر از ارسال دیدگاه شما ، پس از بررسی نمایش داده خواهد شد
شما ممکن است یکی از فیلد ها را خالی را بگذارید یا خیلی سریع می توانید ارسال کنید

آگهی های مرتبط