classiera loader

بازاریابی صنعتی

admin
admin

عضو از فروردین ۱۹, ۱۳۹۶

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :

جزئیات آگهی

  • اضافه شده: دی ۷, ۱۳۹۶

  • بازدیدها: 88

توضیحات

بازاریابی صنعتی

فرمان های مهم در بازاریابازاریابی صنعتیبی صنعتی

بازاریابی صنعتی : در بخش یک این مقاله به مفهوم بازاریابی صنعتی اشاره نمودیم ، پس از آن به شرح فرمانهای مهم در بازاریابی پرداختیم، در بخش ۲ این مقاله  ۵ فرمان اولیه را توضیح دادیم. حال به ادامه شرح فرمان های بازاریابی صنعتی می پردازیم: 

فرمان ششم: آشنایی با طبقه بندی محصولات صنعتی

۱٫قطعات و مواد :

  • استفاده مستقیم در فرآیند تولید
  • سهم عمده در هزینه ها
  • فروش قطعات و مواد معمولا در حجم های بزرگ
  • خرید انها به وسیله واحدهای خرید سازمان ها و شرکت ها
  • نظارت کامل متخصصان و مهندسان بر این نوع خریدها
  • تاثیر خصوصیات عرضه کننده در انتخاب محصولات او
  • قدرت مانور بیشتر در مورد قطعات به دلیل ایجاد ارزش افزوده
  • قدرت مانور بیشتر در مورد قطعات به دلیل کیفیت و ویژگی های متفاوت از رقبا
  • سیاست فروش قطعات (تمایز از رقبا، قیمیت متفاوت)
  • سیاست فروش مواد خام: حسن شهرت (اعتبار و رابطه)، تحویل به موقع، تطابق محصول با نمونه
  • مهم ترین اقدام قطعات و مواد عبارت است از مواد خام، مواد ساخته شده، قطعات.

۲٫اقلام سرمایه ای :

  • تاسیسات:
  • سرمایه گذاری های بزرگ و بلند مدت
  • سرمایه گذاری های ثابت مهم ترین اقلام تاسیسات عبارت است از ژنراتور، ماشین تراش، کوره، دست گاه های گرمازا، رایانه.
  • ملزومات:
  • تجهیزاتی که برای انها هزینه کمی صرف شده و در کارخانه نقش قابل ملاحظه ای ندارند مانند تجهیزات سبک و ابزارهای از قبیل مته، ماشین تحریر و… .

۳٫خدمات (تدارکات):

  • تدارکات:
  • مانند صابون، کاغذ تایپ،گیره و….
  • عموما استاندارد می باشند و تفاوت اندکی در عرضه کنندگان آنها وجود دارد.
  • خدمات:
  • به دو دسته خدمات اولیه و ثانویه تقسیم می شود(نظیر تعمیر،نگهداری و …)
  • خدمات، باید بازاریابی مستقیم برای رسیدن به استفاده کنندگان بزرگ صورت پذیرد.
  • در بخش خدمات، اداره خرید در تصمیم گیری و ارزیابی عرضه کنندگان نقش مهمی دارد.
  • در بخش خدمات، معیارهای خرید عبارت است از تحویل، راحتی، قیمت و جور بودن محصولات.

فرمان هفتم: آشنایی با انواع محصولات صنعتی

  1. مواد خام (چوب و ذغال سنگ): هزینه حمل بالایی دارند.
  2. مواد فرآوردی شده (پلاسیک و شیشه):بین محصولات دیگر هویت انها پنهان است.
  3. ملزومات (روغن و میله جوشکاری): در دسترس بودن انها اهمیت وافری دارد.
  4. قطعات (پمپ، لامپ، ریز تراشه): یک وظیفه حیاتی بر عهده دارند.
  5. تجهیزات (کامپیوتر): کالای سرمایه ای محسوب می شوند.
  6. سیستم ها (آسیاب): کالای سرمایه ای که چند کار انجام می دهد.
  7. خدمات (تبلیغات، خدمات حقوقی):غیر قابل لمس می باشند.
بازاریابی صنعتی

بازاریابی صنعتی

 

 

فرمان هشتم: شناخت انواع مشتریان صنعتی

۱٫موسسات بازرگانی:

  • دلالان و توزیع کنندگان صنعتی
  • فروشندگان مجدد کالاهای صنعتی صنعتی هستند.
  • مزیت آنها تجربه و مهارت در توزیع است.
  • برای تهیه کنندگان کوچک و بزرگ مفیدند.
  • برای این دسته از مشتریان، تطابق محصولات با نیازهای مشتریان مهم است.
  • تولید کنندگان تجهیزات اصلی
  • خرید محصولات صنعتی برای استفاده در تولیدات خودشان هستند.
  • در OEMs، کیفیت و ارتباط محصولات، مهم است.
  • استفاده کنندگان
  • خریدار کالای صنعتی برای پشتیبانی فرآیند تولید و بازرگانی خودشان (مانند مته، سنباده، آسیاب و …) می باشند.
  • برای این دسته از مشتریان، پشتیبانی، افزایش سرعت، پیش بینی زمان تحویل و خدمات سریع مهم است.
  • مرز طبقه بندی: یک محصول برای یک موسسه بازرگانی به عنوان پشتیبانی کننده و برای دیگری به عنوان جزیی از تولید به حساب می آید.

۲٫ادارات دولتی :

  • معمولا خریدهای دولتی بر محصولات خاصی متمرکز نیست.
  • دولت یکی از بزرگ ترین خریداران کالا و خدمات صنعتی است.
  • خریدهای دولتی در سطح جامعه پراکندگی دارد (آیین نامه های خرید، قرار داد ها شامل قیمت، زمان تحویل و سایر شرایط).
  • در این سازمان ها، مذاکرات تجاری به هنگام تعداد کم عرضه کنندگان انجام می گیرد و استاندارد خاصی وجود ندارد.

۳٫سایر موسسات (انتفاعی و غیرانتفاعی): مانند کلیساها، بیمارستان ها، مساجد، دانشگاه ها، آسایشگاه ها، زندان ها.

فرمان نهم: توجه کافی به ویژگی های منحصر به فرد خرید سازمانی

۱٫تاثیرگذاران چندگانه:

  • افراد شاغل در واحد تولید
  • مهندسان
  • حسابداران صنعتی
  • مدیران میانی و عالی
  • کارمندان واحد خرید

۲٫کامل بودن روش ها:

  • برنامه ریزی نیازمندی های مواد صورت می پذیرد.
  • سیستم های اعتبار عرضه کنندگان کاربرد زیادی دارد.
  • مقدار سفارشات اقتصادی ( (EOQ مورد محاسبه قرار می گیرد.
  • تجزیه و تحلیل ارزش: روشی سیستماتیک برای کاهش هزینه ها، بهبودعمل کرد در زمین%

دیدگاه