راه اندازی کسب و کار در ایران

admin
admin Not verified

عضو از آوریل 8, 2017

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :
اشتراک‌گذاری:

جزئیات آگهی

  • Ad ID: 6541

  • اضافه شده: ژانویه 19, 2018

  • بازدیدها: 718

توضیحات

راه اندازی کسب و کار در ایران

قبل از راه اندازی کسب و کار نیاز است تا چند نکته را بررسی کنیم که آماده برای اجرای کسب و کار شویم

بیل گیتس

اگر فقیر به دنیا بیایید شما مقصر نیستید ولی اگر فقیر از دنیا برورید خودتان مقصرید.

انسانهای موفق کارهایی را می کنند که انسانهای ناموفق حاضر نیستند آنها را انجام دهند. این افراد موفق مشکل را قبول کرده اند و آن را به گردن دیگران نمی اندازند این افراد مسئولیت صددرصد زندگیشان را برعهده می گیرند و صورت مساله را پاک نمی کند. و منتظر اینکه کسی بیاید و این شرایط را عوض کند نمی مانند بلکه با خود فکر می کردند چگونه مسائل را یکی پس از دیگری حل کنند تا به موفقعیت برسند. همیشه شروع هر کاری سخت است ولی فقط کافیست که شروع کنید اراده کنید تلاش کنید. قرار نیست شما به یک فرد موفق تبدیل شوید و ردآمد زیادی داشته باشید چون نمی شود ره صد ساله را یک شبه رفت ولی به صورت اصولی همراه با تلاش و پشتکار و صبور بود می توان امروزشان بهتر از دیروز باشد.

اصول-برای-راه-اندازی-یک-کسب-و-کار-موفق

اصول-برای-راه-اندازی-یک-کسب-و-کار-موفق

 

جهت مشاوره کسب و کار می توانید با تیم نقشه جامع صنعت تماس حاصل فرمایید

تیم نقشه جامع صنعت راه تضمینی رای رسیدن به موفقیت شما می باشد

 

برای راه اندازی کسب و کار شروع کنید تصمیم بگیرید هرروز هر ساعت هر ثانیه به تصمیمتان عمل کنید.

طبق قانون ۸۰/۲۰: ۸۰درصد افراد جامعه تمایلی به تغییردر زندگیشان ندارند و کارهای تکراری را از روزانه انجام می دهند و به همان زندگی معمولی خود راضی هستند و فقط ۲۰درصد افراد مثل شما برای خودشان ارزش قاتل می شوند و دائما در تلاشند.

افراد خود محور( درون گرا):متکی به خودشان هستند معمولا درب اتاقشان را می ببند تا حواسشان پرت نشود و ترجیج می دهند روی یک پرونده کار کنند و به عمق مسائل بپردازند و اکثر اوقاتشان را به تنهایی می گذارنند و مهارتهای ارتباطی کمتری دارند.

افراد برون گرا: برون گراها وقتی در کنار دیگران هستند و با آنها تعامل دارند باتری هایشان شارژ می شوند و با افراد ارتباط می گیرند که به آنها دیگران محور گویند، دوست دارند به اتفاقاتی که اطرافشان رخ می دهد توجه کنند معمولا روی چند پروژه کار می کنند و دوست دارند از هر کارو علمی اطلاعات داشته باشند و ترجیج می دهند که اوقاتشان را در کنار دیگران بگذرانند.

آنتونی رابینز: درست در همان لحظه که دیگران ناامید می شوند افراد موفق ادامه می دهند و برای انسانها ی بزرگ بن بست وجود ندارد زیا می دانند یاری خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت.

غرور را کنار بگذارید و همیشه به دنبال یادگیری بشید باید تمام هم و غم خود را صرفه کسب اطلاعات لازم در زمینه ای مختلف کنید تا آمادگی لازم ارئه خدمات به همه مشتریان خود را داشته باشید.

لئوناردو داوینچی: درست هماهنگونه که اگر آهن را بکار نگیریم زنگ می زند هماهنگونه که آب را کد می کند و بهنگام سرما یخ می زند. اگر از آگاهی و مغز خود نیز بهره نگیریم آن ارا از دست می دهیم.

برایان ترین: هدف در هر کاری و حرفه ای: پول زیاد و موفقعیت اجتماعی ب شماست

نکته مهم جهت مطالعه قبل از راه اندازی کسب و کار :

در هنگام مطالعه خودکار بدست باشید زیر نکات مهم خط بکشید و آنچه را که می خواهید در حاشیه کتاب یاداشت نمایید و به آن عمل کنید. پس مفاهیم اصلی و کلیدی را در یک دفتر مرتب واضح با خطی خوانا برای خود بنویسید و آن ها را بارها و بارها تکرار کنید تکرار باید بصورت فاصله دار باشد تکرار فاصله دار کلید اصلی یادگیری است زیرا معمولا مغز انسان هر چیزی را در یک مرحله یاد نمی گیرد. بلکه در طول زمان بارها در معرض قرار گرفتن اطلاعات باعث می شود که اطلاعات در حافظه بلند مدت جا گیرد.

رابرت کیو ساکی: مهمترین و قدرتمند ترین سرمایه ما ذهن ماست اگر درست پرورش یابد می تواند ثرورت زیادی برای ما بسازد

نکته مهم  طلایی برای راه اندازی کسب وکار :سعی کنید هر نکته ای که یاد گرفته اید در زندگی و کار خود اجرایی می کنید تا به یک عادت تبدیل شود و این عادت در تارو پود زندگیتان ریشه بدواند با این کار شما دانسته هایتان را بکار می گیرید و یک ایده برای راه اندازی کسب و کار جدید به بخشی از رفتارها و عادات شما تبدیل خواهد شد. از میان برداشتن فاصله میان دانستن و عمل کردن نه تنها دشوار است بلکه پیچیده است، بهترین شیوه یادگیری اطلاعات جدید است که اطلاعاتی را یاد گرفته اید به دیگران آموزش دهید. دانستن و عمل کردن یکی از راههای موفقعیت در زندگی هر فرد است . هر تغییری به تلاش پشتکار و صبر نیاز دارد تا بتوانید بر مقاومتهای چندین ساله درونی و بیرونی خود غلبه کند. تغییرات ماندگار در رفتار هر فرد از درونآغاز می شود و به بیرون بازتاب می یابد.

چرا افراد به چیزی که یاد می گیرند فورا عمل نمی کنند؟

هر فردی وقتی مطلبی را یاد می گیرد و می خواهد آنرا در زندگی و کارش اجرا نماید مغز در مقابل تغییر مقاومت می کند و تغییر به آسانی صورت نمی گیرد. مغز وقتی مطلب جدیدی را یاد گرفت یکی از دو گزینه را انجام می دهد آموختن بیشتر یا فراموش کردن چیزهای جدید اگر از چیزی غفلت کنیم به سرعت فراموش می شود اما اگر تکرار فاصله دار را روی چیزی متمرکز کنیم کاملا ملکه ذهن و تبدیل به عادت می شود و به یادمان می ماند. کم آموختن در زمان طولانی بهتر از زیاد آموختن در زمان کم است باید در حجم کم و مداوم بیاموزیم بجای اینکه یکبار ه مطالب زیادی را یاد بگیریم.

کن بلا نچارد:۳ دلیل برای اینکه مردم چیزی را یاد می گیرند ولی عمل نمی کنند.

  • انباشت اطلاعات : باید از بین اطلاعاتی که یاد گرفته ایم نکاتی را انتخاب و تکرار و تکرارو تکرار کنیم تا عملکردمان را بهبود بخشید برای تسلط بر هر موضوعی باید آن قدر غرق آن شویم که تمام وجودمان آغشته گردد و آن را چنان آرام بجوییم و هضمش کنیم که جزئی از وجودمان شود.

برای استاد شدن در هر کاری باید بر چند ایده کلیدی تمرکز کنیم بارها تکرارش کنیم خود را عمیقا غرق آن کنیم و ایده ها و مهارتهای مورد نیاز شما را مورد بحث قرار دهیم و کلید اصلی موفقعیت در این زمینه تکرار فاصله دار است.

  • فیلترهای منفی

هر گاه نکته مثبتی را بیاموزیم بدلیل سیستم پردازش مسیر همان نکته مثبت را بی ارزش می بینیم یا باورش نمی کنیم ما بطور معمول جذب اطلاعات جدید را جایگزین تغییر می کنیم زیرا دسترسی به اطلاعات آن نشر است. آنگاه افکار صنفی وارد عمل می شود. و انگیزه مان را د بکاربستن آنچه می دانیم ست می کند.

ناپلئون هیل: تا زمانی که عادت دیدن خوبیها بجای بدیها در دیگرن را در خود شکل ندهی هر گز نه به موفقعیت خواهید رسید نه به خوشحالی

برایان ترین: هر موفقعیت بزرگی نتیجه هزاران تلاش کوچک و عادی است که مورد توجه و ستایش دیگران قرار نمی گیرد.

نکته مهم: اگر به نظرات منفی مردم گوش کرده باورشان کنیم به اهداف و موفقعیت هایی که برای راه اندازی کسب و کار در آینده  داریم نمی رسیم و شغلی را که برای خود برگزیدیم که کمتر چالشی برانگیز باشد و طبق انتظارات کمتری از خودمان خواهیم داشت و به درصد ناچیزی از توانایی هایمان دست می یابیم و به آنچه داریم رضایت می دهیم و به دنبال سطوح و درجات بیشتر آن نمی رویم همه اینها از فیلتر افکار منفی و طرز فکر بسته و قضاوت گرایانه بوجود می آید. بهترین مسیر برای رشد و داشتن یک ذهن باز و مثبت است.

  • عدم پیگیری

تمرین کامل و عالی می تواند باعث کامل و عالی شدن گردد، افراد موفق مشتاق یادگیری و داشتن یک برنامه منسجم برای فراگیری هستند. بکارگیری آنچه که یاد گرفته ایم یک پیشگیری لازمست تا سازماندهی مسئولیت پذیری و حمایتی را موجب شود. که به در پیشروی به سوی مقصدمای یاری می رساند.

وقتی شما از داشتن چیزی به سوی عملی کردن آن پیش می روید ۳ مرحله تغییر وجود دارد

  • اولین مرحله: اولین مرحله تغییر در دانستن است اولین کاری که باید انجام دهید اینست که کتاب جدیدی بخوانید ویئوی جدید ببینید یا سمینار جدیدی بروید.
  • دومین مرحله: تغییر نگرش است نگرشها سختیر از اطلاعات تغییر می کند.
  • سومین مرحله: تغییر رفتار است که دانسته های خود را بکار ببرید.

برایان ترین: رویاهای بزرگ داشته باشید فقط رویاهای بزرگ می تواند روحیه و ذهن شما را فعال نگه دارند واقعیت اینست که ما توانمدیهای بسیار والا ویژه ای داریم اما توقع مان را آنقدر پایین آورده ایم که به هرچیزی راضی هستیم

برای رسیدن به هدفهای بزرگ:

باید تعداد زیادی قمهای کوچک را جایگزین تعداد کمی قدمهای بزرگ کنیم  مشکل ما نداشتن نیست بلکه انجام ندادن دانسته هایمان است. عمل بدون برنامه ریزی تلاش بی نتیجه است.

(( قبل از راه اندازی کسب و کار ))

قبل از اینکه کسب و کارهای را راه اندازی کنی باید ابتدا یک آمادگی ذهنی برای خودت داشته باشی و خودت را قبول کنی به این خود باوری برای که می توانی این باعث افزایش اعتماد به نفس تو می شه و موفقعیت تو را افزایش می دهد.

متاسفانه برخی افراد خودشان را باور ندارند و نسبت به خودشان مرده هستند.

محمد علی کلر قهرمان بو کس :

برای اینکه بزرگترین قهرمان باشی باید باور کنی که بهترینی اگر نیستی وانمود کن که هستی.

برخی از گامهای تغییر که می تواند الگوهای منفی مغز ما را تغییر دهند.

حدود ۹۰درصد مغز ما از بخش ناخودآگاه تشکیل شده که عمده زندگی انسان مربوط به این بخش است و خیلی از کارها و تصمیماتی که ما انجام می دهیم مربوط به این بخش است که درست تو نوشته ما موثر است .

  • شناخت الگوهای ذهنی خود
  • تقویت انگیزه تغییر
  • ابزار تغییر ( تعیین ) تعیین می تواند بصورت کلامی، فکری،شنیداری، دیداری، و نوشتاری باشد.
  • اقدام کن و تکرار کن

تمرین                                                                            مثلا من از عهده هیچ کاری بر نمی آیم.

  • باورها و نگرشهای تضعیف کننده خود را بنویسید.
  • عادتهای منفی و تضعیف کننده خود را بنویسید. کمال گرایی به تنبلی- دیر بیدار شدن از خواب
  • براینکه باورها، نگرشها و عادتهای تضعیف کننده خود را از بین ببرید چه برنامه ای دارید؟ من آدم توانمندی هستم

بعد از اینکه نگرشها و باورهای منفی خود را شناختید با تلقین و تکرار برای آنها جایگزین پیدا کنید.

(۲) وقتی خودی را شناختی و نقاط ضع و قوت خودت را پیدا کردی باید یک هدف واحدی از راه اندازی کسب و کار برای خودت پیدا کنی وقتی هدفی نداری چگونه می توانی  روی آن بحث کنی؟

نیچه می گوید: اگر چرایی چیزی را بدانیم با چگونگی آن کنار می آییم.

ویژگهای یک هدف خوب.

  • اهداف برای راه اندازی کسب و کار باید دقیق باشد. یعنی دقیقا باید بدانیم چه می خواهیم.
  • هدف باید قابل اندازه گیری باشد مثلا اگر هدف پولدار شدن است مغز نمی فهمد که چقدر باید تلاش کند چون نقشه مشخص نیست و اقدامی صورت نمی گیرد باید بگوییم مثلا ماهانه ۵۰ میلیون تومان
  • هدفمان نسبت به خودمان و واقعیتهای دنیا قابل دستیابی باشد و بصورت گام به گام به آنها برسیم.
  • هدفمان در راه اندازی کسب و کار باید زمان دار باشد و یک مهلت انجام کار را برای خودمان داشته باشیم.

البرت انیشتن:

اگر می خواهید خوشبخت باشید زندگی را به یک هدف گره بزنید نه به آدمها و اشیاء

اولین گام برای ایجاد یک کسب و کار مقابله با اعمال کاری و داشتن یک هدف شفاف می باشد. ابهام و نداشتن دشمن تغییر است باید اهداف ابهام آمیز را به رفتارهایی مشخصی تبدیل کرد و آنها را نوشت که باعث می شوند با تنبلی و همان کاریست مبارزه کنی و از انجام کارهای بیهوه خوداری کنی و متوجه زمانهای از دست رفته می شوی.

تمرین:

هدفهایمان را با توجه به ویژگهای هدف خوب از راه اندازی کسب و کارتان بنویسید.

تکنیک ۵ دقیقه ای:

اگر کاری را دوست ندارید یا حتی حس و حال انجام آنرا ندارید فقط تصمیم بگیرید ۵ دقیقه آن کار را انجام دهید زیرا شروع هر کاری سخت است و مغز مقاومت می کند بعد از ۵ دقیقه اگر دوست داشتید کار را قطع کنید.

 

جهت مشاوره کسب و کار رایگان می توانید با تیم نقشه جامع صنعت تماس حاصل فرمایید

تیم نقشه جامع صنعت راه تضمینی رای رسیدن به موفقیت شما می باشد

آگهی های مرتبط