مدیر بهتر

admin
admin Not verified

عضو از آوریل 8, 2017

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :
اشتراک‌گذاری:

جزئیات آگهی

  • Ad ID: 6102

  • اضافه شده: دسامبر 28, 2017

  • بازدیدها: 381

توضیحات

مدیر بهتر

مدیر بهتر : مدیران اجرایی اغلب بر تاکتیک ها یعنی «چگونگی»عملکردشان تاکید می کنند. در بخش ۱ این مقاله به ۳ تاکنیک مدیر یتی پرداختیم ، حال به ۳ تاکنیک دیگر اشاره می کنیم.

کدام«چه»ها در اولویت قرار دارند؟

امروز «چه »معیار ارزیابی و همان «خروجی مطلوب »شرکت یعنی کالاهای تولید شده، سفارشات انجام شده  و محصولات توزیع شده است . تمرکز بر نتایج می تواند به شرکت ها کمک کند تا در فعالیت ها و عملکردهایشان از رویکرد ها «آسان و سریع »استفاده کنند. با این وجود ، تشخیص حیاتی ترین خروجی ها مخصوصاً برای مدیر ان اجرایی که همیشه با «چگونه » مثل روند ها و فرایند ها در گیرند، آسان نیست.برای اولویت بندی «چه» ها آنهایی را انتخاب کنید که در عملکرد  و رقابت بیشترین ارزش را برای شما ایجاد می کنند. این انتخاب ها نقطه شروع «فرایند بازبینی» شما است. «چه»های معمول شما شامل تولید، فروش و توزیع محصولات ، طراحی محصولات جدید ،نظارت بر تامین کنندگان مواد اولیه و تضمین «کیفیت محصول» است.

اولویت بندی خروجی ها به شما نشان میدهد که برای افزایش کارایی «چه»  ها باید بر کدام «چگونه»ها متمرکز کنید.هرگر یک «جه با ارزش» را بدون درک کامل از دلیل عملکرد خوب آن تغییر ندهید.ممکن است «چگونه» ها به شکل «افراد،روندها،تکنولوژِی و یا ترکیبی از این ها» مبنای برتری «چه»ها باشند.

برای انتخاب خروجی ها ی مهمتر،نگاه دقیقی به عملکرد ها بیندازید .آیا یک «چه» طولانی مدت هنوز هم پایدار است و به خوبی عمل میکند؟آیا دلیل آن را میدانید؟آیا می توانید آن را بهبود ببخشید؟آیا می توانید هزینه های آن را کاهش دهید؟آن را اتوماتیک کنید؟یا برون سپاری کنید؟برای مشخص کردن مهمترین «چه » های خود به سه سوال زیر پاسخ دهید:

۱:آیا «چه»مستقیماً به اهداف اولیه کسب و کار شرکت شما مربوط است؟ آیا باعث می شود که مشتریان ،کارمندان یا شرکای تجاری درباره شرکت شما احساس خوبی داشته اند .

۲:آیا «چه» مستقیماً به تصویر و برند شرکت  شما مربوط است ؟آیا باعث می شود که مشتریان ، کارمندان یا شرکای  تجاری درباره شرکت شما  احساس خوبی داشته باشند؟

۳:اگر کار ی کنید که «چه»  بهتر عمل میکند ،آیا ارزش آن افزایش می یابد.

برای بهبود «چه»ها،نگاهی به ارزش و عملکرد آنها بیندازید .باید ماهیت عملکرد هر عامل و روش بهبود آن را بدانید .بهترین رتبه به «ارزش بالا به اضافه کارایی بالا » تعلق میگیرد .

با این وجود هدف اولیه شما تغییر «چه»هایی است که ارزش زیاد و کارایی ضعیف دارند.به روش های بهبود کارایی آنها بیندیشید .اگر سطح کارایی یک مورد در مقیاس یک تا پنج ،زیر سه است و شما روش تصحیح آن را نمیدانید .به«چه»های با ارزشتر بپردازید .یک «چه»کم ارزش چه کارایی خوبی داشته باشد و چه نداشته باشد ،یکی از گزینه های مناسب برای برون سپاری ،اتو ماسیون یا حذف است.

وقتی کسب و کار خود را بازبینی میکنید ،گمان نکنید چوت در یک مورد خوب عمل کرده است ،در موارد دیگر نیز  خوب خواهد بود .مایکل جردن ، فوق ستاره بسکتبال این اشتباه را در سال ۱۹۹۴ مرتکب شد ،یعنی وقتی بسکتبال حرفهای را کنار گذاشت  تا به یک بازیکن بیسبال تبدیل شود .جردن در بسکتبال قدرتی فوق العاده داشت اما در یک تیم بیسبال لیگ دسته دوم هرگز اثر گذار نبود .

اشتباه جردن :او فکر میکرد که ورش کردن ، «چه»مهم او با کارایی بالا است،در حالی که در واقع بسکتبال چنین مفهومی برای او داشت.

تاثیر تغییرات کنونی چگونه بر آینده 

تغییرات یک «چه» اصلی می تواند آغاز برداشتن یک گام بزرگ به جلو باشد.قبل از اجرای تغییرات ،اثر احتمالی آن بر مشتریان فروشندگان و سهام داران را به دقت بررسی کنید.

مدیر بهتر

مدیر بهتر

قبل از اینکه تغییراتی انجام دهید ، خروجی هارا پیش بینی کنید ،اگر نمی توانید نتایج را پیش بینی کنید ،دلیل آن را بیابید .آیا دلیل عدم توانایی در پیش بینی عواملی  هستند که می توانید آن را تغییر دهید.؟اگر این چنین نیست این تغییر را انجام ندهید،یا حداقل تا زمانی که کنترل بیشتری بدست آورید ، صبر کنید.بر ،«چه»های بسیار با ارزشی که عملکرد غیر استاندارد  قابلیت پیش بینی زیادی دارند ، دتمرکز کنید .  تثبیت عملکرد آنها بهترین فرمول برای افزایش سود شرکت  و محدود کردن ریسک است.

قوانین و مقررات

هر چقدر بتوانید متغیر های عملکردی شرکت خود را بیشتر کنترل کنید ، روند شما قابل پیش بینی تر می شود.چنین متغیری باید از قوانین و مقررات دولتی پیروی کند.مقررات دولتی بر هر کسب و کاری تاثیر میگذارد .قبل از تغییر ساختار هر یک از  «چه» ها همه جوانب محدودیت قانونی  شرکت خود را به خوبی بررسی کنید.مطمئناً دوست ندارید  بعضی قوانین شما را در تنگنا بگذارند .شاید کارتان با قوانین زیادی سازگار باشد ولی برخی قوانین را نقص کند .برای مدیریت این شرایط ،«چه» های خود را به سه گروه تقسیم کنید:«آنهایی که منع قانونی دارند ،آنهایی که منع قانونی ندارند ،آنهایی که از وجود داشتن یا نداشتن منع قانونی برای آنها مطمئن نیستید».«چه»هایی که«مشکلات قانونی فعلی یا احتمالی دارند»را دوباره انجام ندهید.عدم محدودیت قانونی مسوله ای مهم در فعالیت هایی با ارزش زیاد و یا کم است .

مدیر بهتر

مدیر بهتر

 

مدیر بهتر

توسعه کسب و کار

مدیریت

کسب و کار

افزایش درآمد

توسعه کسب و کار صنعتی

مشاوره توسعه کسب و کار

کسب درآمد

کسب و کار موفق

 

آگهی های مرتبط