جامعه شناسی سیاسی

admin
admin Not verified

عضو از آوریل 8, 2017

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :
اشتراک‌گذاری:

جزئیات آگهی

  • Ad ID: 4281

  • اضافه شده: آگوست 14, 2017

  • بازدیدها: 811

توضیحات

جامعه شناسی سیاسی

جامعه شناسی سیاسی :دو سنت فکری متمایز، اما همگرا، در نوشته های نظری و تجربی جامعه شناسی سیاسی یافت می شود. جامعه شناسی سیاسی به طور گسترده ای درک شده است، مبنای اجتماعی قدرت را در تمام بخش های نهادی جامعه مورد توجه قرار می دهد. در این سنت، جامعه شناسی سیاسی با الگوهای طبقه بندی اجتماعی و پیامدهای آن در سیاست های سازمان یافته روبرو است.

این یک رویکرد خاص به مطالعه سازمان اجتماعی و تغییر اجتماعی است. در مقابل، در شرایط باریک تر، جامعه شناسی سیاسی بر تجزیه و تحلیل سازمانی گروه های سیاسی و رهبری سیاسی تمرکز می کند. از این منظر، هسته جامعه شناسی سیاسی شامل مطالعه هر دو سازمان رسمی و غیر رسمی حزبی و ارتباط آن با بوروکراسی دولتی، نظام حقوقی، گروه های علاقه مند و رای دهندگان در کل است. این رویکرد بیان یک دیدگاه نهادی یا سازمانی است.

جامعه شناسی سیاسی :جوامع در تلاش برای تبدیل شدن به مدرنیزه شدن و به عنوان نقش احزاب سیاسی رسمی سازمان یافته تبدیل می شود بیشتر و بیشتر غالب، به نظر می رسد دشوار است که تمایز تیز بین طبقه بندی اجتماعی و رویکردهای نهادی به جامعه شناسی سیاسی. با این وجود، این دیدگاه فرض مفاهیم مداوم مختلف در مورد روند سیاسی و بازتاب از نوشته های اساسی از دو جامعه شناس خارجی منتشر شده است

 

مفهوم فرایند سیاسی. دیدگاه فراگیر است که درگیری طبقاتی و طبقه بندی اجتماعی از عوامل اقتصادی یا از روابط اجتماعی تولید شده توسط شیوه تولید حاصل می شود. اما مشارکت بنيادي مارکس محدود نيست و يا حتي وابسته به جهتي است که رفتار سياسي بيان منافع اقتصادي است.

جامعه شناسی سیاسی :برعکس، نقش اصلی او این بود که او به مطالعه جامعه شناسی سیاسی معادل با مطالعه ساختار اجتماعی یا کلان جامعه شناسی، همانطور که گفته شد، پرداخته است.نظام سیاسی برگرفته از الگوی قشربندی اجتماعی، به جای تاکید خاص خود را بر تقدم عوامل اقتصادی به راه و رسم روابط اجتماعی، یک موضوع غالب در توسعه تجزیه و تحلیل تجربی از سیاست بوده است.

جامعه شناسی

با این وجود، چنین گرایش، توسط دانشمندان سیاسی و جامعه شناسان مورد انتقاد قرار گرفته است؛ چرا که رویدادهای سیاسی را به یک محصول جانبی اجتماعی کاهش می دهد و نتواند پیامدهای انواع مختلف نهادهای سیاسی را در تغییر اجتماعی در نظر بگیرد. ديدگاه طبقه بندي اجتماعي از سياست به عنوان نوعي از كاهش باروري جامعه شناختي است كه محدوديت هاي ذاتي را به دليل عوامل نهادي و فرهنگي كه از مطالعه حذف مي شوند،

جامعه شناسی سیاسی :توصيف مي شود. دیدگاه جبرگرا اقتصادی قشربندی اجتماعی نیز به عنوان یک مانع برای تجزیه و تحلیل مقایسه دیده می شود چرا به طور ضمنی، آن فرض جهانشمولی یک الگوی تاریخی قبل از انقلاب صنعتی که نگه می دارد، در بسیاری از، برای غرب اروپا و به ایالات متحده صدق نمی کند. علاوه بر این، درک درستی از کشورهای در حال توسعه نامناسب است، در حالیکه اشکال جدیدی از سازمان های سیاسی در ایجاد شرایط اقتصادی اقتصادی بسیار مهم هستند.

جامعه شناسان سیاسی انگیزه های فکری برای یک دیدگاه مستقل تر و نهادینه تر نسبت به سیاست دریافت کرده اند.

این فرمولبندی های کلاسیک از دیدگاه طبقه بندی اجتماعی و دیدگاه نهادی از سیاست، با وجود اصلاح آن در شرایط رویدادهای تاریخی و انتقادات فکری،

جامعه شناسی سیاسی

جامعه شناسی سیاسی

آگهی های مرتبط