تاثیر مصرف گوشت در ابتلا به دیابت

admin
admin Not verified

عضو از آوریل 8, 2017

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :
اشتراک‌گذاری:

جزئیات آگهی

  • Ad ID: 4722

  • اضافه شده: سپتامبر 11, 2017

  • بازدیدها: 584

توضیحات

تاثیر مصرف گوشت در ابتلا به دیابت

تاثیر مصرف گوشت در ابتلا به دیابت : طبق آخرین مطالعات صورت گرفته توسط پژوهشگران سنگاپوری، مصرف گوشت قرمز و همچنین فراورده های آن نظیر سوسیس و کالباس، تا ۲۳ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش می دهد.

طبق نظریه محققان، یکی از دلایلی که مصرف گوشت قرمز در ابتلا به دیابت نوع دوم تاثیر زیادی دارد، وجود آهن بسیار زیاد است و آهن زیاد در گوشت قرمز زمینه دیابت را فراهم می کند.

برای مطالعه مطالب مشاور تغذیه به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

تاثیر مصرف گوشت در ابتلا به دیابت

به توصیه این پژوهشگران، با اینکه مرغ نسبت به گوشت آهن کمتری دارد، باز هم در مصرف آن ملاحظه کنند و بیشتر از سینه مرغ که آهن کمتری دارد استفاده کنند نسبت به ران مرغ که دارای آهن بیشتر است.

دانشمندان می گویند که حتی مصرف گوشت قرمز در دوره ی کوتاه مدت هم اثر گذار است و سبب افزایش دیابت می شود و دلیل این اتفاق  اسید های چرب اشباع شده زیاد در گوشت قرمز است.

پیشنهاد می شود که به جای مصرف زیاد گوشت قرمز، مردم از ماهی ها، ماکیان، سبزیجات و محصولات لبنیاتی کم چرب استفاده کنند تا از سلامتی کامل برخوردار شوند.

پژوهشگران سنگاپوری با مطالعه بر روی بیش از ۶۳ هزار نفر که سن آن ها بیان ۴۵ تا ۷۵ سال بود به این نتیجه دست یافتند که مصرف بیش از حد گوشت قرمز و سوسیس و کالباس سبب افزایش بیماری دیابت نوع ۲ می شود.

تاثیر مصرف گوشت قرمز در ابتلا به دیابت

به نقل از یکی از پروفسورهای سنگاپوری: ما به حذف کامل گوشت قرمز در برنامه های غذایی نیازی نداریم، بلکه فقط کافیست مصرف روزانه آن را کاهش دهیم و به حد تعادل برسیم و تلاش کنیم مواد مورد نیاز بدن که در گوشت وجود دارد را از موادهای غذایی دیگری تامین کنیم تا سلامتی حفظ شود.

مدیر تحقیقات و نظارت در هیئت مدیره سلامت سنگاپور HPB در پایان افزود: یک رژیم سالم به همراه ورزش سبب افزایش سلامتی مردم می شود و خطر ابتلا به انواع بیماری ها را کاهش می دهد؛ ما به تمامی مردم در کشور این توصیه را داریم که با توجه به شیوع انواع سرطان و بیماری های دیابتی، توصیه پژوهشگران را جدی گرفته و از یک رژیم سالم غذایی به همراه ورزش پیروی کنند.

 

آگهی های مرتبط