توکن شباب چیست

admin
admin Not verified

عضو از آوریل 8, 2017

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :
اشتراک‌گذاری:

جزئیات آگهی

  • Ad ID: 4501

  • اضافه شده: آگوست 29, 2017

  • بازدیدها: 2505

توضیحات

توکن شباب چیست

توکن

توکن شباب چیست : توکن یک نشانه امنیتی محسوب می شود که در انگلیسی به آن Security Token می گویند. یکی از انواع توکن ها، توکن شباب نام دارد.

توکن امنیتی یک قطعه سخت افزاری کوچک می باشد و در اختیار کاربرانی قرار می گیرد که قصد دارند با یک سیستم کامپیوتری وارد یک سامانه امنیتی شوند و برای ورود باید از توکن استفاده کنند.

به عبارتی دیگر، یک سخت افزار فیزیکی محسوب می شود و در اختیار کاربران مجاز قرار داده می شود تا برای ورود به سیستم های امنیتی هویت آن ها شناسایی شود.

این سخت افزار برای اثبات هویت افراد بطور الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

به عبارت دیگر مانند یک کلید امنیتی الکترونیکی است که افراد برای دسترسی آن را تهیه می کنند.

برخی از انواع توکن ها، اطلاعات رمزنگاری شده ای را مانند اثر انگشت، اطلاعات بیومتریک و امضای دیجیتال در خود ذخیره می کنند.

این توکن ها شامل چند کلید برای واردکردن رمزعبور یا شماره شناسایی شخصی و برای آغاز فعالیت برنامه توکن دارای عملیات ایجاد پسورد هستند.

طراحی مخصوصی که این توکن ها دارند بصورت ارتباط فلش مموری USB و بلوتوث می باشد که برای منتقل کردن رمز عبور تولید شده به سیستم دخالت دارند.

توکن یک نشانه امنیتی (گاهی اوقات یک نشانه تأیید هویت نامیده می شود) یک دستگاه سخت افزاری کوچک است که مالک آن را مجاز به دسترسی به سرویس شبکه می کند.

این دستگاه ممکن است به شکل یک کارت هوشمند باشد یا ممکن است در یک شی مورد استفاده معمول قرار گیرد مانند کلید.

نشانه های امنیتی سطح اطمینان بیشتری را از طریق یک روش شناخته شده به عنوان احراز هویت دو عامل ارائه می دهند : کاربر دارای شماره شناسایی شخصی PIN است که به عنوان مالک آن دستگاه خاص مجوز می دهد؛

سپس دستگاه شماره ای را نشان می دهد که به طور منحصر به فرد کاربر را به سرویس شناسایی می کند و به آنها اجازه می دهد تا وارد سیستم شوند. شماره شناسایی برای هر کاربر به طور مرتب تغییر می کند، معمولا هر پنج دقیقه یا بیشتر.

بر خلاف یک رمز عبور معمولی، توکن یک نشانگر امنیتی یک جسم فیزیکی است. برای مثال، یک FOB کلیدی عملی و حمل آسان است و بنابراین برای محافظت کاربر آسان است. حتی اگر کلید FOB در دست اشتباه قرار گیرد، با این حال نمی توان از آن برای دسترسی استفاده کرد زیرا پین (که تنها کاربر حقوقی آن را می داند) نیز مورد نیاز است.

عملکرد توکن - توکن شباب چیست

عملکرد توکن – توکن شباب چیست

عملکرد توکن

توکن شباب چیست : علامت های امنیتی به عنوان یک روش امن تر برای دسترسی به یک سیستم حساس شبکه مانند یک حساب بانکی در نظر گرفته می شوند، زیرا آنها یک لایه امنیتی اضافی را اضافه می کنند. آنها می توانند به جای یا علاوه بر رمز عبور برای اثبات هویت مالک استفاده شوند.

شناسه های امنیتی داده های ذخیره شده برای تأیید هویت مالکین دارند. برخی از کلید های رمزنگاری فروشگاه، یک سیستم استفاده می شود در خدمات رمزنگاری مانند Bitcoin، اما کلید باید مخفی نگه داشته شود. بعضی از رمزهای حساس به زمان استفاده می کنند که بین نشانه و شبکه هماهنگ می شوند و در فواصل ثابت بازنشانی می شوند.

دیگران از بیومتریک مانند داده های اثر انگشت استفاده می کنند تا اطمینان حاصل شود که تنها صاحب نشانه امنیتی می تواند به اطلاعات محافظت شده دسترسی پیدا کند.

توکن شباب

توکن شباب چیست : برای خدمت رسانی بیشتر با کیفیت بالاتر و پیشرفت روز افزون فناوری اطلاعات و ارتباطات Information and communication technologies و نیاز پیدا کردن بخش های صنعت، معدن و تجارت به یک شبکه ی عظیم و گسترده ارتباطی با هدف بهره برداری بیشتر تمامی عوامل ذینفع، علی الخصوص فعالین اقتصادی که در برنامه ریزی ها نقش دارند، طرح شباب در دستور کار معاونت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تجارت الکترونیکی بخش صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته شده است.

از مهمترین ویژگی های این شبکه ارتقای سطح امنیتی برای حفظ و نگهداری اطلاعات می باشد تا از حملات سایبری در فضای مجازی جلوگیری شود.

توکن شباب چیست : در توکن شباب تلاش شده است که امنیت، پایداری، سرعت، گستردگی، ارتباط مستقیم و کیفیت بالا ارائه گردد.

بهره وری بالا در برقاری اتصال میان تمامی فعالین اقتصادی ورازتخانه ها در تمامی نقاط کشور و ارائه تمامی سرویس های تجاری B2B و B2C از طریق وزارتخانه مربوطه

کاهش هزینه ها، افزوده شدن پهنای باند، افزایش سرعت و کیفیت در ارائه خدمات به تمامی ذینفعان

امکان استفاده پرتال وزارتخانه جهت بهره بردن از سرویس های ارائه شده

و …

از ویژگی های توکن شباب می باشد.

آدرس : تهران، میدان سپاه، خیابان خواجه نصیرالدین

       شرقی، کوچه غزنوی، پلاک ۲، طبقه سوم

آگهی های مرتبط