فناوری اطلاعات چیست

admin
admin Not verified

عضو از آوریل 8, 2017

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :
اشتراک‌گذاری:

جزئیات آگهی

  • Ad ID: 4330

  • اضافه شده: آگوست 19, 2017

  • بازدیدها: 680

توضیحات

فناوری اطلاعات چیست

فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات چیست Information Technology یا همان IT عصری جدید را در علوم ارائه داد که عبارت کامل تر آن فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد.

فناوری اطلاعات استفاده از هر کامپیوتر، ذخیره سازی، شبکه و سایر دستگاه های فیزیکی، زیرساخت ها و فرایندها برای ایجاد، پردازش، ذخیره، حفاظت و مبادله تمام اشکال داده های الکترونیکی است.

به طور معمول، فناوری اطلاعات در چارچوب عملیات سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد، در مقایسه با فناوری های شخصی یا سرگرمی. استفاده تجاری از فناوری اطلاعات شامل تکنولوژی کامپیوتر و تلفن است.

اصطلاح فناوری اطلاعات توسط « بازاریابی کسب و کار هاروارد» تهیه شده است تا تمایز بین ماشین های هدفمند طراحی شده برای انجام یک محدوده محدود از توابع و ماشین های رایانه ای عمومی که می تواند برای وظایف مختلف برنامه ریزی شود.

همانطور که صنعت فناوری اطلاعات از اواسط قرن بیستم شکل گرفت، این ترانزیستورها و مدارهای مجتمع را شامل می شد – توانایی محاسبه پیشرفت می کرد، در حالی که هزینه دستگاه و مصرف انرژی کاهش یافته بود، یک چرخه ای که امروز با ظهور فن آوری های جدید ادامه می یابد.

فناوری اطلاعات چیست

فناوری اطلاعات چیست

نرم افزار و سخت افزار فناوری اطلاعات

IT شامل چندین لایه از تجهیزات فیزیکی ( سخت افزار )، مجازی سازی و مدیریت و یا ابزار اتوماسیون، سیستم عامل ها و برنامه های کاربردی ( نرم افزار ) مورد استفاده برای انجام کارهای اساسی است.

دستگاه های کاربر، لوازم جانبی و نرم افزاری، مانند لپ تاپ ها، گوشی های هوشمند و حتی تجهیزات ضبط، می توانند در دامنه فناوری اطلاعات وارد شوند.

فناوری اطلاعات همچنین می تواند به معماری، روش شناسی و مقررات استفاده و نگهداری داده ها اشاره کند.

برنامه های کاربردی تجاری فناوری اطلاعات

برنامه های کاربردی تجاری عبارتند از پایگاه های داده مانند SQL Server ، سیستم های معاملاتی مانند ورود به سیستم در زمان واقعی، سرورهای ایمیل مانند Exchange ، سرورهای وب مانند Apache، مدیریت ارتباط با مشتری و سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی . این برنامه ها دستورالعمل های برنامه ریزی شده را برای دستکاری، تحکیم، پراکنده شدن یا غیره بر روی داده ها برای یک هدف تجاری اجرا می کنند.

آگهی های مرتبط