ضرورت مشاور در مدرسه

admin
admin Not verified

عضو از آوریل 8, 2017

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :
اشتراک‌گذاری:

جزئیات آگهی

  • Ad ID: 4420

  • اضافه شده: آگوست 23, 2017

  • بازدیدها: 938

توضیحات

ضرورت مشاور در مدرسه

ضرورت مشاور در مدرسه : انسان تنها موجودی است که با همنوعان خود به بحث و مشورت و تبادل نظر می پردازد و برای حل مشکلات خود از راهنمایی و تجربه همنوعان خود ا ستفاده می کند. در طول زندگی بشر راهنمایی و مشورت وجود داشته و دارد و انسانها همواره از افرادی که به انها اعتماد دارند ، مشورت می گیرند.

امروزه با رشد و توسعه علوم ، شاخه ای به عنوان مشاوره در میان علوم انسانی مطرح شده است. وجود مشاور در مدرسه می تواند به رشد و بالندگی کودکان کمک کند و روابط خانوادگی کودکان را بهبود بخشد.

اهمیت مشاوره در دین اسلام مورد توجه بزرگان و ائمه اطهار قرار گرفته است. ما امروزه در یک جامعه پیچیده زندگی می کنیم. منظور از این پیچیدگی تخصصی شدن مسائل و وابستگس افراد است بنابر این باید از یک متخصص برای بهبود روابط فردی و اجتماعی کمک گرفت.

اگر ما بخواهیم یک جامعه به سمت رشد و تعالی پیش برود باید از مدارس و دانش آموزان شروع کنیم تا با فرهنگ سازی در مدارس بتوانیم به اهداف خود برسیم. چون دانش آموزان هستند که آینده کشورمان را می سازند و هرچه قدر که در رشد و تعالی گام بردارند ما جامعه ی بهتری خواهیم داشت. وجود یک مشاور در مدرسه باعث رشد و تعالی شخصیتی کودک و همچنین شکوفا نمودن استعدادهای او می شود. علاوه بر آن وجود یک مشاور خوب باعث تامین احساس امنیت و آرامش در یک کودک می شود.

ضرورت مشاور در مدرسه

ضرورت مشاور در مدرسه

امروزه مشکلاتی که دانش آموزان با آن مواجه هستند زنجیره ای از عوامل فردی و اجتماعی است که باید یک دیدگاه نظام مند به استعدادها و علایق و ویژگی های شخصیتی و …. است.

مشاور مدرسه با آگاهی از مشکلات تحصیلی و زمینه های روانی کودک با استفاده از روش های تخصصی مشاوره ،به دانش آموزان کمک می کند تا راه حل مناسبی برای مشکل یا مشکلات خود پیدا کنند و در نتیجه عملکرد دانش آموزان در علم و تحصیل بیشتر خواهد شد.

راهنمایی کودکان و نوجوانان برای حل مشکلاتشان یک امر بسیار مهم است و این مشکلات در هر سنی متفاوت خواهد بود .پس مشاوره و راهنمایی قبل از هر چیز دیگری لازم و ضروری است به خوص در نظام جدید آموزش و پرورش امری لازم و ضروری می باشد.

مشاوره در مدرسه

مشاوره در مدرسه، در کلاس های مدارس عمومی و خصوصی مدرسه انجام می شود. هدف از مشاوره پیشرفت دانش آموزان است، علاوه بر آن رفتار و حضور دانش آموزان در مدرسه را بهبود می بخشد، و به دانش آموزان کمک کند تا از لحاظ اجتماعی پیشرفت نمایند. متخصصین بهداشت روانی با درجه های کارشناسی ارشد یا فراتر از آن و مشاوران مدرسه یا هر دو مشاوره می دهند و نقش آموزشی در مدارس و اطراف آن را بر عهده دارند. در بسیاری از مدارس، مشاوران تمام وقت را در مورد کارکنان برای حمایت از دانش آموزانی که چالش های شخصی یا تحصیلی را دارند تجربه می کنند و کمک می کنند تا دانش آموزان را انتخاب کنند و برای آنها برنامه ریزی می کنند و در برنامه آنها مداخله می کنند تا بهترین برنامه را برای آنها ارائه دهند و زمانی که دانش آموزان با چالش های رفتاری، جسمی یا روانی روبرو شوند، به بهبود رفتار آنها کمک کند.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا مشاوران اغلب به دانش آموزان کمک می کنند تا موارد زیر را به خوبی آموزش ببینند:

  1. حفظ استانداردهای علمی و تعیین اهداف موفقیت تحصیلی.
  2. توسعه مهارت ها برای بهبود سازمان، عادات مطالعه و مدیریت زمان.
  3. از طریق مشاغل شخصی کار کنید که ممکن است دانشگاهیان یا روابط را تحت تاثیر قرار دهد.
  4. بهبود مهارت های اجتماعی.
  5. مقابله با خشونت، حوادث و آسیب های مرتبط با مدرسه یا اجتماع.
  6. شناسایی منافع، نقاط قوت و توانایی ها از طریق ارزیابی.

آیا مشاوران مدرسه مسئول تشخيص مشكلات سلامت روان دانش آموزان هستند یا خیر؟

بیماری های قابل تشخیص، در معرض خطر جدی 21٪ از کودکان  بین 9 تا 17 ساله را تحت تاثیر قرار می دهند، اما تنها 20٪ از این کودکان تشخیص داده می شوند و در هر ساله درمان می شوند. در حالی که مشاوران مدرسه ممکن است مشکوک به مشکلات یادگیری یا شرایط دیگری باشند ، آنها مجوز تشخیص و یا تجویز دارو نیستند. با این حال، برخی از مدارس، روانپزشکان مدارس دارند و این متخصصان می توانند دارو را برای دانش آموزان تجویز کنند، هر چند که اجازه والدین برای این موضوع امری ضروری است.

هنگامی که یک مشاور مدرسه مظنون به وجود یک نگرانی در مورد یادگیری، رفتاری یا سلامت روانی یک دانش آموز است، معمولا به یک متخصص در جامعه هدایت می شود. مشکلات یادگیری می تواند توسط روانشناسان مدرسه یا روانشناسان آموزشی و یا متخصصان روانپزشک تشخیص داده شود. به طور کلی می توان گفت تشخیص این اختلالاط در دانش آموز توسط روانپزشکان، پزشکان و یا روانشناسان بالینی تشخیص داده می شود.

 

آدرس : تهران، میدان سپاه، خیابان خواجه نصیرالدین

       شرقی، کوچه غزنوی، پلاک ۲، طبقه سوم

آگهی های مرتبط